Guideskole - Service & Co

–  en guideskole for livet

Fag & Eksamener

Fag og eksamener

Undervisning, som udvikler dig!

Hos Service & Co. kan du godt glemme alt om støvede skolebøger og kedelige undervisere. På vores guideuddannelse skal du indstille dig på, at det er sjovt at gå i skole. Alt er anderledes og nyt, og vores tilgang til undervisningen bærer præg af, at det er eleverne, der er i centrum. Det er dig, det handler om, og det er dig, der forlader Service & Co. som en del af branchens bedste rejseguider.

Din dag på guideskolen er forskellig fra dag til dag, men skulle vi komme med et eksempel på, hvordan din dag kan se ud i grove træk, er det noget a la: Undervisning fra kl. 9.00 til kl. 13.00. Derefter er der “siesta” frem til kl. 16.00, hvor undervisningen starter igen og fortsætter indtil kl. 19.00. Begge selvfølgelig med indlagte pauser, og når undervisningen tillader det, tager vi undervisningen ud i vores skønne omgivelser. Hver aften byder på sjove indslag, foredrag eller underholdning. Guideuddannelsen afspejler rejsebranchen, så du skal igennem de samme opgaver, som når du får job som guide. Du skal blandt andet tale i mikrofon, lære at holde et velkomstmøde og køre en udflugt.

Desuden er der fokus på service i praksis med rollespil og gruppearbejde. Du kommer derfor også til at udfolde dig på en scene som aktivitetsguide og underholde gæsterne som børneguide. Kort og godt er skolen et produkt af den livsstil, du lever som guide. Du kommer til at få masser af mennesker omkring dig og nye opgaver hver dag.

Her er et lille udsnit af, hvad dit skoleskema består af, og hvilke fagligheder du får med i bagagen med en guideuddannelse: 

Aktivitets- og animationslære

Bæredygtig turisme

Faglig Personlighedsprofil

Enkeltfagsopgave- Roskilde Handelsskole

Førstehjælp – Certificeret

Jobfunktioner som guide

Job og samtaletræning

Kabaret og sceneteknik

Konflikthåndtering

Konstruktiv feedback

Kost og motion

Kreativitet, fleksibilitet og nytænkning

Kropssprog

Kulturlære og tilpasning i udlandet

Luftfart

Memoteknik

Menneske- og personligheds kundskab

Motivation og holdning

Netværk

Præsentationsteknik – På diplomniveau

Salgsteknik

Serviceteknik – På diplomniveau

Servicesituationer

Skandinavisk sprogtræning

Teamwork

Transfer

Velkomstmøde

Udflugtstræning

Vanebrud

Vilje, positivitet og vindermentalitet

Ikke to dage er ens, og fordi du hele tiden er i gang, føles det som om, tiden går ekstra hurtigt. Mange tidligere elever udtaler, at det ikke bare var den bedste måned i deres liv – men også den, der gik hurtigst.

Udover de mange udfordrende og spændende fag du får på guideskolen, så bruger vi også hvert år tid på, at I skal lave en faglig personligheds- og adfærdsprofil gennem vores særlige profileringsværktøj Adfærdsguide.

Adfærdsguide er en særlig type personlighedsprofil, hvis teoretiske grundlag bliver anvendt af langt størstedelen af danske virksomheder og bruges i dag i mere end 50 lande. Særligt i rejsebranchen er denne type personlighedsværktøjer anvendt, da den giver selvindsigt og indsigt i andres adfærd og øger bevidstheden om egne og andres motivationsfaktorer. Den beskriver styrker og svagheder ved vores adfærd i forhold til andre og i forhold til de opgaver og udfordringer, vi stilles overfor. Den giver råd til, hvilke omgivelser vi har brug for, og hvilken adfærd vi med fordel kan udvikle.

Hos Service & Co. bruger vi Adfærdsguide som værktøj i forbindelse med vores undervisning i salg, ledelse, teamudvikling, service og personlig udvikling. Profileringen er også nyttig, når du efter guideskolen skal søge arbejde. Da denne type profilering bruges verden over, vil de fleste HR-afdelinger i rejsebranchen sætte stor pris på, at du kan fremvise din profil.

Eksamener

Nu tænker du grøn dug og svedige hænder.
Bare rolig, en eksamen på guideuddannelsen er helt anderledes, end noget du har prøvet tidligere. Vi prøver dig af, i de praktiske ting du har lært. Hvis du lider af eksamensangst, så frygt ikke, vi hjælper dig med at håndtere angsten, og hos os kan man ikke dumpe på et tal. Det handler om, hvordan du er som menneske. Hvad kan du byde på, når du kommer ud til feriegæsterne? Ikke om du kan lave tredjegradsligninger eller skrive en roman.

I løbet af guideuddannelsen skal du igennem tre praktiske prøver, to skriftlige multiple choice prøver og en førstehjælpsprøve.

De tre praktiske prøver er:

  • Transfer (hente og aflevere gæster i lufthavnen)
  • Velkomstmøde
  • Udflugt med gæster

Alt kommer på dit afsluttende diplom sammen med din karakter i dit guidespeciale fag og din samlede karakter for deltagelse i timerne. Det vægter mest på diplomet, at du har vist lyst, glæde, handling og energi. Det er essensen af en god guide.

Hvad gør undervisningen speciel?

 Passion og ekspertise! Vi brænder for at uddanne skandinaviens bedste rejseguider, og det bærer vores undervisning præg af. Du får kun de mest kvalificerede, interessante og inspirerende undervisere på din guideuddannelse.

Hør i videoen Palle Højsholt – ejer af Service & Co. – fortælle om undervisningen. Har du spørgsmål til Palle? Send ham en besked!

Uddannelsesteder

Vi har fire årlige skoler på 3 destinationer.
Hvilken er din?

Jobgaranti

Viste du, at alle får jobgaranti?
Jobgaranti er et af vores grundlæggende visioner, og det bliver det ved med at være!

[instagram-feed feed=1]
Loading...